poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Letnia sałatka z kurczakiem, grillowaną papryką, selerem i pestkami słonecznika.

Do stworzenia letniej, pysznej sałatki zazwyczaj potrzeba bardzo niewiele: parę złotych, kilkanaście minut wolnego czasu i odrobina polotu. Osobiście jestem przekonana, że z sałatkami jest jak z makaronami - po prost ciężko to zepsuć. Tym bardziej, zawsze dziwiło mnie, iż dostanie smacznej sałatki w londyńskich restauracjach i barach graniczy z cudem! Przynajmniej taka jest moja opinia.Nie wiem czy jest to kwestia pecha, czy ja jestem wybredna czy po prostu jest to fakt, nie wiem. Ale jeśli się mylę i znacie jakieś miejsce w Londynie, gdzie serwują warte uwagi sałatki, proszę dajcie znać! Tymczasem zachęcam was do wypróbowania mojego pomysłu na lekką sałatkę z kurczakiem. 


Składniki:
1 duża pierś z kurczaka
90 g mieszkanki sałat (ja użyłam takiej z rukolą, endywiną, sałatą fryzyjską i burakiem)
1 średni ogórek
1 duże, słodkie jabłko
5 łodyg selera naciowego 
1 pomarańczowa/ żółta papryka
50 g pestek słonecznika
Pół czerwonej cebuli
Płatki parmezanu
Oliwa z oliwek
Pieprz kolorowy, ziarnisty
Kurkuma
Sól
Tymianek
Ulubione przyprawy do kurczaka 

Pierś z kurczaka myjemy i przyprawiamy. Ja doprawiłam ją z obu stron marynatą staropolską, kurkumą, pieprzem ziarnistym i tymiankiem. Tak przygotowane mięso kładziemy na rozgrzaną patelnie z olejem lub na patelnie grillową. Smażymy z obu stron na złocisty kolor przez około 10-12 minut, aż mięso będzie gotowe w środku i zarumienione od zewnątrz.
Mix sałat wrzucamy do miski. Ogórka, selera i jabłko myjemy i kroimy w kostkę , następnie dodajemy do sałat. Czerwoną cebulę kroimy w cienkie paski i łączymy z sałatką. Kiedy kurczak będzie już gotowy. Zdejmujemy go z patelni i kroimy w plasterki lub kostkę. W międzyczasie na patelni grillowej podsmażamy, pokrojoną w cienkie paski paprykę. Kiedy papryka zmięknie zdejmujemy ją z patelni i dodajemy do sałatki. Następnie na sporej ilości oliwy (2-3 łyżki) prażymy pestki słonecznika. Dodajemy do nich sól, tymianek i ziarna pieprzu. Mieszamy i podsmażamy przez ok 3 minuty. Oliwę z pestkami wykorzystujemy jako dressing i wlewamy do sałatki. Wszystko razem mieszamy i gotowe! Sałatkę podajemy posypaną płatkami parmezanu.







1 komentarz: